Anlaşmalı Boşanmada Süreç Nasıl İşler?

Ankara Boşanma davaları her ilde bölgede olduğu gibi her geçen gün artmaya devam etmektedir. Her iki tarafın birbirinden boşanmak istemesiyle meydana gelen Boşanma süreci için Ankara'da Aile Hukuku alanında uzmanlaşmış Avukatlar hukuki danışmanlık verebilmektedir. Boşanma davası açmak için gerekli olan şartlar tamamlanır ve boşanma davası açılır. Boşanma davası, çekişmeli boşanma ve anlaşmalı boşanma davası olarak ikiye ayrılıyor. Anlaşmalı olarak ele alınan boşanma davaları, kısaca iki tarafın da boşanmak istemesi ve başvuru yapmasıdır. Anlaşmalı olarak boşanmak isteyen eşler, hem parasal hem de duygusal açıdan birlikte bir karar varırlar ve başvuruyu bu karar sonucunda yaparlar.

Anlaşmalı Boşanma Davası Açabilmek İçin Gerekli Olan Şartlar Nelerdir?

Bazen çok kısa süren evlilikler sona ererken bazen de çok uzun süren evlilikler sona erebilir. Ancak her iki durumda da pozitif bir sonuca ulaşmak için gerekli olan şartlar mevcuttur. Her durumda olduğu gibi anlaşmalı boşanma durumunda da belli bazı şartlar mevcuttur. Aranan ilk şart ise eşlerin birbiriyle mutlaka en az bir yıl evli kalmış olmasıdır. Bu şart tamamlandığı zaman, çiftler anlaşmalı olarak boşanabilir ve bu süreci çok daha sorunsuz olarak atlatabilirler. Ankara Boşanma Avukatı arayışınızda bizlere ulaşarak bu süreçte etkin bir dava yürütebilirsiniz.

Anlaşmalı Boşanma Nasıl Yapılır ve Zor Bir Süreç Midir?

Anlaşmalı boşanma süreci diğer boşanma süreçlerine oranla daha sorunsuz geçen ve daha kolay olan bir süreçtir. Eşlerin birbiriyle anlaşarak boşanmak istemesi oldukça olağan ve normal bir durumdur. Bu nedenle daha kolay geçen bir süreç olarak adlandırılabilir. Anlaşmalı boşanma şartları arasında aynı zamanda yazılı bir belgenin imzalanması gerekir. Bu belge iki eş tarafından da imzalanması gereken bir belgedir. Ve aranan bir diğer şart ise, eşlerin davaya katılmak zorunda olmalarıdır.