Bir evliliği yürütmek zordur ve bireyler zamanla bu zorluk ile başa çıkamadıkları için boşanmayı tercih ederler. Boşanma davalarının iki türü vardır. Bunlar anlaşmalı boşanma ve çekişmeli boşanmadır. İki dava arasındaki fark anlaşılma, ortak bir kararda  olunmasıdır. Anlaşmalı boşanma davasında çiftler ortak bir kararda oldukları için sağlıklı bir şekilde boşanmaları gerçekleşir. Lakin çekişmeli boşanma davasında taraflar arasında uzlaşma olmadığı için dava süreçleri uzar. Bu sebeple çekişmeli boşanma davası farklıdır.

Çekişmeli Boşanma Davası Nedir?

Çekişmeli boşanma davası çiftlerden birinin diğerinden ayrılmak istemediği durumlarda, eşlerin uzlaşmamaları doğrultusunda açılan boşanma davası türüdür. Usulleri, dava süreci farklı olan davadır. Çünkü anlaşma sağlanamaz, talepler kabul edilmez, iki taraf arasında sürtüşme yaşanır, eşler tüm konularda uzlaşamadıkları için farklılık gösterir. Çekişmeli boşanma davası taraflardan birinin diğerinden inatla vazgeçmeyecek olduğu durumlarda açılan dava türüdür. Bazı durumlarda ise her iki taraf da ister ama arada yaşanan sıkıntılar nedeni ile dava uzar, hukuki açısından olumlu bakılmadığı için de çekişmeli boşanma davası olur.

Çekişmeli Boşanma Davası Açılması

Boşanma konuları üzerine hep merak edilen, boşanmaya karar verenlerin nasıl boşanma davası açabilecekleridir. Diğer bir soru ise boşanma davası ne kadar sürecek, bu süreç nasıl ileryecek sorunsalıdır. Boşanma davasının süresini, boşanmanın sebebi, türü, adres bilgileri gibi etkenler belirler. Çekişmeli boşanma davası açılması için adliyeye giderek aile mahkemelerine başvurmaları gerekir. Aile mahkemesine verilen boşanma dilekçesi ile boşanma işlemleri başlar, davanın görüleceği yer, talepler çekişmeli boşanma davasının sürecini etkiler. Çekişmeli boşanma davası açılması üzerine durulması gereken ilk unsur hukuki altyapısıdır. Hukuki açıdan alt bir sebebi olmayan veya öngörülmeyen sebepler boşanma davasının süresini uzatır.

çekişmeli boşanma