Çekişmeli Boşanma En Çok Merak Edilenler

Boşanma davası açılmadan önce dava ile ilgilenecek avukat eşlerin evlilik durumuna bakar. Bu aşamada avukatın göz önünde bulundurduğu hususlar; çiftlerin kaç yıldır evli oldukları, meslekleri, mal varlıkları, maddi olanakları çocuklarının olup olmadıkları varsa, eğitim durumları, yaşları ve  zaruri masrafları gibi durumları, çiftleri bu konularda herhangi bir uzlaşmaya varıp varmadığının  bilgisine vararak, anlaşmalı ya da çekişmeli boşanma davası işlemlerini başlatır.

Çekişmeli Boşanma Davasında Avukat Tutmak Şart Mı?

Çekişmeli boşanma davası çiftlerin belirli konulardan anlaşmadığından dolayı meydana geldiği için bu dava türünde avukat tutmak dava sürecinin taraftarlar açısında iyi geçeceği için önemli olmaktadır. Bunun dışında boşanma duruşmasında aile mahkemesi  tazminat nafaka gibi ücretleri kusurlu eşe ödettireceğinden dolaylı ve bu ödeneklerin tutarlarını bir hayli yüksek olmasın dan dolayı taraftarların kendilerini en iyi şekilde savunacak uzman bir avukata ihtiyaç duyacağı aşikardır. Bu konudaki öğrenmek istediğiniz bilgilerin hukuku büromuzun web sitesinden ya da uzman avukatlarımızla iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz.

Çekişmeli Boşanma Davasında Karşı Taraf Boşanmak İstemezse Ne Olur?

Boşanma davasında davacıyı zorlayan en çok konulardan birisi de karşı tarafın boşanmak istemediğidir. Özellikle erkekler nafaka  vermemek için boşanmayı gönülden istese de kanun gereğince bunu kabul etmemektedir. Ancak bu fikir çok eskilerde kalmıştır. Yani karşı taraf boşanmak istemese de davacının dava dosyasında eklediği kanıt deliller hâkimi bu evliliğini yürütmesinin bir faydalı olmayacağı kanaatine vardırırsa, hâkim boşanmak istemeyen tarafı dinlemeyecek ve tek celse de evliliği bitirecektir. Tabi kusur durumlarını hâkime  doğru delil kanıt ve şahitler ile  göstermek şartıyla. Bu da ancak  davayı uzman bir avukatın takip etmesi ve yürütmesi  ile mümkün olmaktadır.  Bu konuda  uzman avukatlarımızdan destek alabiliriniz.

Ankara Boşama Avukatı arayışınızda davanızın çekişmeli ve anlaşmalı olmasına göre ve hukuk bürosunun boşanma davalarında tecrübesine göre seçim yapabilirsiniz. Her ne kadar Avukat tutma zorunluluğunuz bulunmasa da hak kayıplarının önüne geçmek için bir çok kişi boşanma davalarına avukat ile katılmaktadır.

www.ankarabosanmaavukatim.com