Çekişmeli Boşanma Davası Avukatı

Çekişmeli boşanma davası, tarafların uzlaşma sağlamadıkları zaman aile mahkemesine açılan boşanma dava türüdür. Boşanacak kişiler ayrılırken de daha fazla kavga etmemek, yüz göz olmamak için avukata başvururlar. Lakin başvurdukları kişiler alanında uzman çekişmeli boşanma davası hakkında her şeyi bilen çekişmeli boşanma avukatı olmalıdır. Çekişmeli boşanma davasında avukat rolü önemlidir ve aldığı kararlar davanın iyi şekilde sonuçlanmasını sağlar. Ayrıca çekişmeli boşanma davasında avukat tutulması hak kaybı yaşanmaması için tercih edilebilir. Davanın daha fazla uzunmasının önüne geçerler. Çekişmeli bir durumda süren davanın seyri için avukat müvekkilin hakkını gözetir.

Avukatın Görevleri

Boşanma sözleşmesini hazırlar, gerekli şartları sözleşmeye ekler, müvekkili için bütün şartları sağlar. Müvekkilinin hukuki haklarının zarar görmesini engeller, boşanma davasının daha fazla uzatmasını önler. Yasal süreci kontrol eder, müvekkilinin doğru kararlar almasını sağlar. Mal paylaşımını müvekkilinin hakkını gözeterek yerine getirir. Eğer çocukları varsa velayetin müvekkilde kalmasını sağlar.

Boşanma Nasıl Gerçekleşir?

Boşanma davası şekil ve yöntem açısından farklıdır. Bireyler avukatları aracılığı anlaşmalı boşanabilirler lakin uzlaşmanın olmadığı noktada çekişmeli boşanma davası açılması zaruri bir durumdur. Türk Medeni Kanunu maddelerine göre anlaşamayan bireyler çekişmeli boşanma davasını seçmek zorunda kalırlar. Çekişmeli boşanma şartları şöyledir: Mal kaçırma, çocuk varsa çocuğun gösterilmemesi, haddinden fazla istenen tazminat, nafakalardır. Çekişmeli boşanan maddi ve manevi anlaşmazlık, davaya katılma zorunluluğu vardır. Çekişmeli boşanma davası en az 2 yıl süre zarfında sonuçlandığı daha uzun sürdüğü de görülür.

Aile mahkemeleri olmayan adliyelerde çekişmeli boşanma davası için avukat Asliye hukuk mahkemlerine başvururlar. Oradaki yetkililere boşanma sözleşmesini, çekişmeli boşanma dava dilekçesini, yargılama belgelerini sunarak boşanma işlemini başlatır. Bunun dahilinde fotoğraf, boşanmanın seyrini etkileyen diğer belgeleri de sunar.

Çekişmeli Boşanma Davası Masrafları

Anlaşmalı boşanmaya göre daha masraflıdır çünkü dava celseleri hayli fazladır. Bunun kullanılan belgeler, memur görevlilerinin işleyiş kağıt durumu, yargılama bedelleri, sunulan belgelerin ispatının doğruluğunun araştırması için yapılan işlemler, avukat bedeli hukuki masraflardır. Bireysel olarak ruhi açıdan etkilenme yaşadıları için psikolojik destek masrafları hayli fazladır.