Boşanma Davası İçin Gerekli Şartlar Nelerdir?

Özel sebepler ve genel sebepler olarak boşanma sebepleri ikiye ayrılıyor. Bu sebeplerle karşı karşıya kalındıktan sonra, her iki taraf da boşanma davası açmak için hakka sahiptir. Her zaman her yerden başvuru yapmak kolaydır ancak gerekli olan belge ve şartların da yerine getirilmesi gerekir. Tüm şartlar ve gerekçeler yerine getirildikten sonra, dava açmak için başvuruda bulunulabilir.  Tüm işlemlerin kolaylıkla ve en doğru şekilde yürütülmesi için, iki tarafın anlaşmalı olarak boşanmaya karar vermesi her zaman daha önemlidir.

Ankara Boşanma Avukatı olarak Anlaşmalı ve Çekişmeli boşanma davalarınız için sizlere vekillik ve hukuki danışmanlık vermekteyiz. Ankara'da her ilçeden bizlere kolayca ulamanız mümkündür. Etkin bir dava süreci ile yasalar çerçevesinde haklarınızı sonuna kadar savunmaktayız. Boşanma davaları için tecrübemiz son derece fazladır. Aile hukuku alanında bir çok davaya katılmış avukatımızla sizlere Ankara'da hizmet vermekteyiz.

Boşanma Davası Çeşitleri Nelerdir?

Boşanma davası farklı gruplara ayrılabilir. Anlaşmalı olarak dava açılabilir, çekişmeli olarak dava açılabilir ve bu süreçlerin en doğru şekilde yürütülebilmesi için gereken dilekçelerin ve belgelerin de toparlanması gerekir. Bu belgeler hukuki işlemlerin sağlıklı bir şekilde başlatılabilmesi için en gerekli olan evraklardır. Davayı açmak isteyen kişi tarafından öncelikle bu evraklar toplanmalı ve yerine konulmalıdır. Evraklar tamamlandıktan sonra, her hangi bir sorun teşkil etmediği sürece, kişi davayı açmakta özgürdür. Dava süreci başlar ve dilekçenin yanı sıra, delil listesi sunma, rapor isteme gibi durumlar da başlar ve doğru bir şekilde yürütülmesi gerekir.

Boşanma Davası Açmak İçin Hangi Sebepler Gereklidir?

Boşanma davası açabilmek için kişiler tarafından ele alınan özel ve genel sebepler olabilir. Özel sebepler daha çok eşlerin arasında geçen durumlardır. Aldatma, terk etme gibi durumlar daha çok özel sebepler içerisinde yer alırken, şiddet ve maddi yetersizlik gibi durumlar ise genel sebepler içerisinde yer alıyor. Ancak tüm bu sebeplerin sonucu olarak boşanma süreci başlayabilir.

Boşanma Davası Sorunsuz Olarak Sonuçlanabilmelidir

Bu dava sürecinin oldukça sorunsuz bir şekilde başlaması ve oldukça sorunsuz bir şekilde devam ederek sonuçlanması için mutlaka alanında uzman avukatlar ile çalışmak gerekiyor. Çocuğun velayeti, eşya paylaşımı, nafaka ve tazminat talepleri gibi pek çok durum da bu süreçte yer alıyor. Bu sürecin kaliteli yürütülebilmesi için bizden vekillik ve hukuki danışmanlık hizmeti alabilirsiniz. Akyurt » Altındağ » Ayaş » Bala » Beypazarı » Çamlıdere » Çankaya » Çubuk » Elmadağ » Etimesgut » Evren » Gölbaşı » Güdül » Haymana » Kalecik » Kazan » Keçiören » Kızılcahamam » Mamak » Nallıhan » Polatlı » Pursaklar » Sincan » Şereflikoçhisar » Yenimahalle ilçelerinden ve tüm Ankara semtlerinden bizlere ulaşabilirsiniz.