Boşanma Davası İçin Gerekli Şartlar Nelerdir?

Özel sebepler ve genel sebepler olarak boşanma sebepleri ikiye ayrılıyor. Bu sebeplerle karşı karşıya kalındıktan sonra, her iki taraf da boşanma davası açmak için hakka sahiptir. Her zaman her yerden başvuru yapmak kolaydır ancak gerekli olan belge ve şartların da yerine getirilmesi gerekir. Tüm şartlar ve gerekçeler yerine getirildikten sonra, dava açmak için başvuruda bulunulabilir.  Tüm işlemlerin kolaylıkla ve en doğru şekilde yürütülmesi için, iki tarafın anlaşmalı olarak boşanmaya karar vermesi her zaman daha önemlidir.

Ankara Boşanma Avukatı olarak Anlaşmalı ve Çekişmeli boşanma davalarınız için sizlere vekillik ve hukuki danışmanlık vermekteyiz. Ankara'da her ilçeden bizlere kolayca ulamanız mümkündür. Etkin bir dava süreci ile yasalar çerçevesinde haklarınızı sonuna kadar savunmaktayız. Boşanma davaları için tecrübemiz son derece fazladır. Aile hukuku alanında bir çok davaya katılmış avukatımızla sizlere Ankara'da hizmet vermekteyiz.

Boşanma Davası Çeşitleri Nelerdir?

Boşanma davası farklı gruplara ayrılabilir. Anlaşmalı olarak dava açılabilir, çekişmeli olarak dava açılabilir ve bu süreçlerin en doğru şekilde yürütülebilmesi için gereken dilekçelerin ve belgelerin de toparlanması gerekir. Bu belgeler hukuki işlemlerin sağlıklı bir şekilde başlatılabilmesi için en gerekli olan evraklardır. Davayı açmak isteyen kişi tarafından öncelikle bu evraklar toplanmalı ve yerine konulmalıdır. Evraklar tamamlandıktan sonra, her hangi bir sorun teşkil etmediği sürece, kişi davayı açmakta özgürdür. Dava süreci başlar ve dilekçenin yanı sıra, delil listesi sunma, rapor isteme gibi durumlar da başlar ve doğru bir şekilde yürütülmesi gerekir.

Boşanma Davası Açmak İçin Hangi Sebepler Gereklidir?

Boşanma davası açabilmek için kişiler tarafından ele alınan özel ve genel sebepler olabilir. Özel sebepler daha çok eşlerin arasında geçen durumlardır. Aldatma, terk etme gibi durumlar daha çok özel sebepler içerisinde yer alırken, şiddet ve maddi yetersizlik gibi durumlar ise genel sebepler içerisinde yer alıyor. Ancak tüm bu sebeplerin sonucu olarak boşanma süreci başlayabilir.

Boşanma Davası Sorunsuz Olarak Sonuçlanabilmelidir

Bu dava sürecinin oldukça sorunsuz bir şekilde başlaması ve oldukça sorunsuz bir şekilde devam ederek sonuçlanması için mutlaka alanında uzman avukatlar ile çalışmak gerekiyor. Çocuğun velayeti, eşya paylaşımı, nafaka ve tazminat talepleri gibi pek çok durum da bu süreçte yer alıyor. Bu sürecin kaliteli yürütülebilmesi için bizden vekillik ve hukuki danışmanlık hizmeti alabilirsiniz. Akyurt » Altındağ » Ayaş » Bala » Beypazarı » Çamlıdere » Çankaya » Çubuk » Elmadağ » Etimesgut » Evren » Gölbaşı » Güdül » Haymana » Kalecik » Kazan » Keçiören » Kızılcahamam » Mamak » Nallıhan » Polatlı » Pursaklar » Sincan » Şereflikoçhisar » Yenimahalle ilçelerinden ve tüm Ankara semtlerinden bizlere ulaşabilirsiniz.

Çekişmeli Boşanma En Çok Merak Edilenler

Boşanma davası açılmadan önce dava ile ilgilenecek avukat eşlerin evlilik durumuna bakar. Bu aşamada avukatın göz önünde bulundurduğu hususlar; çiftlerin kaç yıldır evli oldukları, meslekleri, mal varlıkları, maddi olanakları çocuklarının olup olmadıkları varsa, eğitim durumları, yaşları ve  zaruri masrafları gibi durumları, çiftleri bu konularda herhangi bir uzlaşmaya varıp varmadığının  bilgisine vararak, anlaşmalı ya da çekişmeli boşanma davası işlemlerini başlatır.

Çekişmeli Boşanma Davasında Avukat Tutmak Şart Mı?

Çekişmeli boşanma davası çiftlerin belirli konulardan anlaşmadığından dolayı meydana geldiği için bu dava türünde avukat tutmak dava sürecinin taraftarlar açısında iyi geçeceği için önemli olmaktadır. Bunun dışında boşanma duruşmasında aile mahkemesi  tazminat nafaka gibi ücretleri kusurlu eşe ödettireceğinden dolaylı ve bu ödeneklerin tutarlarını bir hayli yüksek olmasın dan dolayı taraftarların kendilerini en iyi şekilde savunacak uzman bir avukata ihtiyaç duyacağı aşikardır. Bu konudaki öğrenmek istediğiniz bilgilerin hukuku büromuzun web sitesinden ya da uzman avukatlarımızla iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz.

Çekişmeli Boşanma Davasında Karşı Taraf Boşanmak İstemezse Ne Olur?

Boşanma davasında davacıyı zorlayan en çok konulardan birisi de karşı tarafın boşanmak istemediğidir. Özellikle erkekler nafaka  vermemek için boşanmayı gönülden istese de kanun gereğince bunu kabul etmemektedir. Ancak bu fikir çok eskilerde kalmıştır. Yani karşı taraf boşanmak istemese de davacının dava dosyasında eklediği kanıt deliller hâkimi bu evliliğini yürütmesinin bir faydalı olmayacağı kanaatine vardırırsa, hâkim boşanmak istemeyen tarafı dinlemeyecek ve tek celse de evliliği bitirecektir. Tabi kusur durumlarını hâkime  doğru delil kanıt ve şahitler ile  göstermek şartıyla. Bu da ancak  davayı uzman bir avukatın takip etmesi ve yürütmesi  ile mümkün olmaktadır.  Bu konuda  uzman avukatlarımızdan destek alabiliriniz.

Ankara Boşama Avukatı arayışınızda davanızın çekişmeli ve anlaşmalı olmasına göre ve hukuk bürosunun boşanma davalarında tecrübesine göre seçim yapabilirsiniz. Her ne kadar Avukat tutma zorunluluğunuz bulunmasa da hak kayıplarının önüne geçmek için bir çok kişi boşanma davalarına avukat ile katılmaktadır.

www.ankarabosanmaavukatim.com

Çekişmeli Boşanma Davası Avukatı

Çekişmeli boşanma davası, tarafların uzlaşma sağlamadıkları zaman aile mahkemesine açılan boşanma dava türüdür. Boşanacak kişiler ayrılırken de daha fazla kavga etmemek, yüz göz olmamak için avukata başvururlar. Lakin başvurdukları kişiler alanında uzman çekişmeli boşanma davası hakkında her şeyi bilen çekişmeli boşanma avukatı olmalıdır. Çekişmeli boşanma davasında avukat rolü önemlidir ve aldığı kararlar davanın iyi şekilde sonuçlanmasını sağlar. Ayrıca çekişmeli boşanma davasında avukat tutulması hak kaybı yaşanmaması için tercih edilebilir. Davanın daha fazla uzunmasının önüne geçerler. Çekişmeli bir durumda süren davanın seyri için avukat müvekkilin hakkını gözetir.

Avukatın Görevleri

Boşanma sözleşmesini hazırlar, gerekli şartları sözleşmeye ekler, müvekkili için bütün şartları sağlar. Müvekkilinin hukuki haklarının zarar görmesini engeller, boşanma davasının daha fazla uzatmasını önler. Yasal süreci kontrol eder, müvekkilinin doğru kararlar almasını sağlar. Mal paylaşımını müvekkilinin hakkını gözeterek yerine getirir. Eğer çocukları varsa velayetin müvekkilde kalmasını sağlar.

Boşanma Nasıl Gerçekleşir?

Boşanma davası şekil ve yöntem açısından farklıdır. Bireyler avukatları aracılığı anlaşmalı boşanabilirler lakin uzlaşmanın olmadığı noktada çekişmeli boşanma davası açılması zaruri bir durumdur. Türk Medeni Kanunu maddelerine göre anlaşamayan bireyler çekişmeli boşanma davasını seçmek zorunda kalırlar. Çekişmeli boşanma şartları şöyledir: Mal kaçırma, çocuk varsa çocuğun gösterilmemesi, haddinden fazla istenen tazminat, nafakalardır. Çekişmeli boşanan maddi ve manevi anlaşmazlık, davaya katılma zorunluluğu vardır. Çekişmeli boşanma davası en az 2 yıl süre zarfında sonuçlandığı daha uzun sürdüğü de görülür.

Aile mahkemeleri olmayan adliyelerde çekişmeli boşanma davası için avukat Asliye hukuk mahkemlerine başvururlar. Oradaki yetkililere boşanma sözleşmesini, çekişmeli boşanma dava dilekçesini, yargılama belgelerini sunarak boşanma işlemini başlatır. Bunun dahilinde fotoğraf, boşanmanın seyrini etkileyen diğer belgeleri de sunar.

Çekişmeli Boşanma Davası Masrafları

Anlaşmalı boşanmaya göre daha masraflıdır çünkü dava celseleri hayli fazladır. Bunun kullanılan belgeler, memur görevlilerinin işleyiş kağıt durumu, yargılama bedelleri, sunulan belgelerin ispatının doğruluğunun araştırması için yapılan işlemler, avukat bedeli hukuki masraflardır. Bireysel olarak ruhi açıdan etkilenme yaşadıları için psikolojik destek masrafları hayli fazladır.

Anlaşmalı Boşanma Davası Üzerine Bilinmesi Gerekenler

Ayrılık süreci içerisinde olan evli çiftler boşanmak için karar alırlar. Bu karar sürelerinde anlaşarak boşanmayı tercih ederler. Anlaşmalı boşanmak için gerekli olan da tarafların aralarında uzlaşmalarıdır. Anlaşmalı boşanma doğal bir süreç içerisinde ilerler. Anlaşma sağlandığı için süreç hiçbir şekilde olumsuz içerisinde ilerlemez. Mahkeme günü geldiğinde hakim onayından sonra anlaşmalı boşanma davası evlilik birliğinin sonlanması ile sonuçlanır.

Anlaşmalı boşanma süreci kişiyi psikolojik olarak etkiler. Ama bilinmelidir ki evlenmek gibi boşanmak da olağan bir durumdur. Bu sebeple farklı hissetmeleri gerekir çünkü olması gereken durumlar elbet bir şekilde meydana gelir.

Boşanma Dava Çeşitlerinden Olan Anlaşmalı Boşanma Davası Nedir?

Türk Medeni Kanunu yasalarına göre anlaşmalı boşanma uzlaşan bireyler için geçerlidir. Evlilik birliğinin derinden sarsılması evli çifter ayrılmaya karar verirler. İkİ tarafın ortak aldıkları karar neticesinde evlilik birliğinin sonlanması için yapılan davaya anlaşmalı boşanma adı verilir. Anlaşmalı boşanma davası sürerken kişilerin birbirlerine karşı imtiyazlı olmaları davanın kısa sürede sonlanmasına yardımcı olur. Anlaşmalı boşananlar bütün şartları kabul etmiş kişilerdir. Her iki taraf da maddi, manevi durumu eşit beyan ederler, her iki eş de boşanmak istediklerini hakime iletirler. Anlaşmalı boşanma davasının fiziki koşulları her iki taraf için de aynıdır. Maddi ve  manevi tüm haklar eşittir, birinin diğerinden üstünlüğü yoktur. Kadın da erkek de hukuki süreç için uzlaşmışlardır. Anlaşma sağlanmış, herhangi bir problem olmadan yapılan boşanma işleyişini kapsayan boşanma türü anlaşmalı boşanmadır.

Anlaşma Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Her iki taraftan biri boşanma davası açabilir  ve önemli olan anlaşmalarıdır. Adliyeye gidildikten sonra aile mahkemesine sunulan boşanma dilekçesi ile anlaşmalı boşanma davası açılır.

Anlaşmalı Boşanma Davasının Sebepleri, Niçin Çiftler Boşanır?

Aile birliklerini devam ettirmeyenler, birbirlerine olan saygılarını yitirmemek için anlaşarak boşanmayı tercih ederler. Boşanma sebepleri ise genellile şiddetli geçimsizliktir. Diğer sebepler de şöyledir: Mizaç uyuşmazlığından kaynaklanan sorunlar, saygı ve sevginin yitirilmesi, fikir ayrılığı, huzursuzluktur. Taraflardan birinin diğer tarafının hayatını çekilmez bir duruma getirmesi de anlaşmalı boşanma sebebidir.