Anlaşmalı Boşanma Davası Üzerine Bilinmesi Gerekenler

Ayrılık süreci içerisinde olan evli çiftler boşanmak için karar alırlar. Bu karar sürelerinde anlaşarak boşanmayı tercih ederler. Anlaşmalı boşanmak için gerekli olan da tarafların aralarında uzlaşmalarıdır. Anlaşmalı boşanma doğal bir süreç içerisinde ilerler. Anlaşma sağlandığı için süreç hiçbir şekilde olumsuz içerisinde ilerlemez. Mahkeme günü geldiğinde hakim onayından sonra anlaşmalı boşanma davası evlilik birliğinin sonlanması ile sonuçlanır.

Anlaşmalı boşanma süreci kişiyi psikolojik olarak etkiler. Ama bilinmelidir ki evlenmek gibi boşanmak da olağan bir durumdur. Bu sebeple farklı hissetmeleri gerekir çünkü olması gereken durumlar elbet bir şekilde meydana gelir.

Boşanma Dava Çeşitlerinden Olan Anlaşmalı Boşanma Davası Nedir?

Türk Medeni Kanunu yasalarına göre anlaşmalı boşanma uzlaşan bireyler için geçerlidir. Evlilik birliğinin derinden sarsılması evli çifter ayrılmaya karar verirler. İkİ tarafın ortak aldıkları karar neticesinde evlilik birliğinin sonlanması için yapılan davaya anlaşmalı boşanma adı verilir. Anlaşmalı boşanma davası sürerken kişilerin birbirlerine karşı imtiyazlı olmaları davanın kısa sürede sonlanmasına yardımcı olur. Anlaşmalı boşananlar bütün şartları kabul etmiş kişilerdir. Her iki taraf da maddi, manevi durumu eşit beyan ederler, her iki eş de boşanmak istediklerini hakime iletirler. Anlaşmalı boşanma davasının fiziki koşulları her iki taraf için de aynıdır. Maddi ve  manevi tüm haklar eşittir, birinin diğerinden üstünlüğü yoktur. Kadın da erkek de hukuki süreç için uzlaşmışlardır. Anlaşma sağlanmış, herhangi bir problem olmadan yapılan boşanma işleyişini kapsayan boşanma türü anlaşmalı boşanmadır.

Anlaşma Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Her iki taraftan biri boşanma davası açabilir  ve önemli olan anlaşmalarıdır. Adliyeye gidildikten sonra aile mahkemesine sunulan boşanma dilekçesi ile anlaşmalı boşanma davası açılır.

Anlaşmalı Boşanma Davasının Sebepleri, Niçin Çiftler Boşanır?

Aile birliklerini devam ettirmeyenler, birbirlerine olan saygılarını yitirmemek için anlaşarak boşanmayı tercih ederler. Boşanma sebepleri ise genellile şiddetli geçimsizliktir. Diğer sebepler de şöyledir: Mizaç uyuşmazlığından kaynaklanan sorunlar, saygı ve sevginin yitirilmesi, fikir ayrılığı, huzursuzluktur. Taraflardan birinin diğer tarafının hayatını çekilmez bir duruma getirmesi de anlaşmalı boşanma sebebidir.